Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Musisz to przeczytać:)

Data dodania: 2015-05-25
wyślij wiadomość

Hej czy któraś z Pań miała może styczność z takimi lampkami nadszafkowymi w stylu retro do kuchni? Bardzo byłabym wdzięczna za pomoc gdyż takowych poszukuję. Buszowałam na razie na allegro ale tam niestety wiekszość nowoczesnych więc pomóżcie:))

(zdjęcie kuchni zapożyczone z neta)


4Komentarze
Data dodania: 2015-05-25 18:35:29
Może coś takiego: http://domoz.pl/lampa-wysiegnik-halogenowy-retro-230v-50w-st-zloto.html
odpowiedz
Data dodania: 2015-05-26 07:09:13
Jeju, serdeczne dzięki, to prawie identyczne lampki jak te na zdjęciu! Jeden wpis i trafiony w dziesiątkę!-Dziękuję Ci Bardzo:))))
odpowiedz
Odpowiedź do blue--bell
madic27  
Data dodania: 2015-06-10 14:37:20
mam pytanie:jaki model okien macie zamontowany z Vetrexu?? dziekuje i pozdrawiam...
odpowiedz
Data dodania: 2015-06-11 09:02:58
Witam, wstawiliśmy okna Vetrex VS70.
odpowiedz
Odpowiedź do madic27

Na jaką długość wysunąć parapety wew.poza obrys śc

Data dodania: 2015-03-23
wyślij wiadomość

Od weekendu nowy temat na tapecie, a mianowicie zamawianie parapetów wewnętrznych. I kolejne pytania oczywiście do Was Kochani:

- ile cm parapet ma wystawać poza ścianę aby wyglądało to ładnie, schludnie i spełniało swoją rolę?

- czy to prawda, że parapet nie może całkowicie zakrywać kaloryfera?

Pani od parapetów oznajmiła, że parapet ma zakrywać max 2/3 kaloryfera.

Nasze parapety będą z mdf-u pod kolor okien złoty dąb.

Kto już się doczekał w domku parapetów wew. to prosiłabym miarkę w rękę i zmierzyć swoje dla mnie - z góry dziekuję!:)

Znalezione obrazy dla zapytania parapet wewnętrzny mdf złoty dąb

17Komentarze
kinka
Data dodania: 2015-03-23 12:43:11
U mnie brak kaloryferów,parapety wystają na 5,5cm i więcej bym nie chciała.Zastanów się czy będziesz na nich stawiać kwiaty przy mniej niż 25cm ciężko postawić większą doniczkę.
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-23 13:08:57
Dzięki za poradę-no własnie miałam dodać,że oprócz podłogówki będzie też parę kaloryferów, a z mężem myślimy aby je wysunąć na 5 góra 6cm. Jakiś kwiatek na pewno postanie na każdym więc ile żeby doniczka nie spadla??Heh:)
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-23 13:50:29
Ee ja robię półtora do.dwóch centów za Murek. Ale spoko zakładam doniczki ale fakt że nie.za.duże..
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-23 14:29:06
...ale piszesz o parapetach wewnętrznych? Kurcze 2 centy to trochę mało, hmmm...
odpowiedz
Odpowiedź do apollo-dobredomy
agunia  
Data dodania: 2015-03-23 14:38:58
u Nas wystaje 3,5 cm i jak dla mnie jest idealnie :) mamy kwiatek w doniczce i jest duży luz na parapecie a jest szerokość 26,5cm grubość 3cm.
odpowiedz
nebeska  
Data dodania: 2015-03-23 14:53:57
Nam mówiono, że parapet powinien całkowicie zasłaniać grzejniki, żeby ciepłe powietrze nie uciekało od razu do góry.
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-24 07:52:32
...i tak będziecie je wstawiać? Żeby cały kaloryfer był zakryty? Mi się to troszkę nie podoba-ja bym była za połową ale teraz sama juz nie wiem:/
odpowiedz
Odpowiedź do nebeska
nebeska  
Data dodania: 2015-03-30 23:38:18
My wszędzie będziemy mieli podłogówkę, więc szerokość parapetu wybieramy sami, nie będzie zależała od kaloryferów.
odpowiedz
Odpowiedź do bobekola-rododendron
Data dodania: 2015-03-23 17:49:55
Nam też hydraulik powiedział, że najlepiej jak parapet zakrywa większą część grzejnika, ciepłe powietrze odbija się od parapetu i idzie na dom, a nie za okno:) U nas wystają ok. 10 cm. poza murek.
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-24 07:48:03
Cholercia to już zgłupiałam bo pani od parapetów oznajmiła mi,że już się absolutnie całego kaloryfera nim nie zakrywa, a jedynie 2/3.
odpowiedz
kamama  
Data dodania: 2015-03-24 11:16:23
U nas wystaja chyba tylko 2,5cm - do d..py ze tak brzydko powiem, nie wiem co mnie podkusiło. chociaż te 4 cm- moje zdanie:)
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-24 11:45:39
Jejciu, co Ty piszesz tylko 2,5? Ja chyba pozostanę przy opcji 5-6cm. Wcale to dużo nie wystaje,a i odpowiednio do połowy kaloryfer zostanie przykryty. Ponadto jakieś doniczki z czasem przyjdą to też żeby nie pospadały heheh:))
odpowiedz
Odpowiedź do kamama
emkali
Data dodania: 2015-03-30 15:18:03
Witam, u nas parapety wystają na 5 cm. Mnie jednak podobają się takie mega wysunięte - niestety odradzono mi takie :( Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-30 19:04:04
Myśmy już zamówili i nasze będą wystawały właśnie na 5centów. Myślę, że to tak akurat:)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-05-11 14:26:35
otworzyłam Ci wpis na schody które chcialas zobaczyc ;) skopiuj sobie prosze fotki ;)) parapety ok. 5 cm wygladaja ladnie .Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-05-24 17:27:51
U nas wystają na 3cm i dla mnie jest idealnie, w mieszkaniu miałam różnie, ale 5cm, było dla mnie zbyt dużo.
odpowiedz
Data dodania: 2015-05-25 08:26:46
Dzięki za odp.:)Jednak zdecydowaliśmy się na 5centów i powiem, że jak dla mnie to wygląda idealnie ale więcej na pewno już bym nie chciała. Jeśli w całym domu jest podłogówka to na pewno te 3cm też wyglądają ok jednak u nas będzie parę kaloryferów i ładniej wygląda jak parapet przysłania trochę kaloryfera:)
odpowiedz
Odpowiedź do naszamila

Nowoczesna lampa Orbit

Data dodania: 2015-03-10
wyślij wiadomość

Heja, ostatnio przeglądałam w necie przeróżne oświetlenia i zainspirowała mnie lampa, którą bym kupiła do pokoi moich synów. Mój 13-latek na pewno byłby zadowolony z lampy koloru black. Zastanawiam się tylko czy przy czarnej lampie krążki nie załamią na tyle światła, że powstaną paski na ścianach, a co za tym idzie będzie można dostać oczopląsu. Lampy są w różnych kolorach, ale najbardziej podoba mi się czarna. Może lepiej kupić 2 białe??

Czy ktoś użytkował taką lampę i może cokolwiek doradzić?

Czarna:

Znalezione obrazy dla zapytania lampa orbit

I biała:

Znalezione obrazy dla zapytania lampa orbit


7Komentarze
Data dodania: 2015-03-10 13:18:34
Jest fajna taka nieziemska. Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-10 13:49:11
Właśnie od razu wpadła mi w oko bo ma w sobie to coś, akurat pasuje dla chłopaków. jak piszesz jest nieziemska, bajerancka i bardzo oryginalna:) Tylko jak to ma sie w praktyce?
odpowiedz
Odpowiedź do anami5bis
kamama  
Data dodania: 2015-03-24 11:20:15
no fajne fajne a szczególnie ta czarna, ja tez mam upatrzone czarne lampy tylko boje sie jak bedzie z utrzymaniemcz czystosci, zeby sie nie okazało ze sciery z rak nie puszcze:):):)
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-24 11:49:40
Właśnie,przyznasz,że czarna jest COOL!. Kurz-kurzem bo i na czarnym i białym wszystko widać tylko mnie martwi fakt czy przy czarnej po włączeniu światła nie zrobi się cały pokój w jakieś dziwne pasy przy których będzie można dostać oczopląsu??? Kupować czy nie??
odpowiedz
Odpowiedź do kamama
kamama  
Data dodania: 2015-03-24 12:22:21
Wiesz jest ładna, oryginalna ja bym sie skusiła:) a jak kosztowo, najwyżej jeslibedzie faktycznie tak jak piszesz to zmienisz chyba ze duzo kosztuje no to nie warto ryzykowac:)
odpowiedz
Odpowiedź do bobekola-rododendron
Data dodania: 2015-03-24 13:08:43
Tak, chyba raczej się skuszę:D Z racji,że mam dwóch synów zakup będzie razy dwa. A cenowo nie tak dużo bo wypatrzyłam je na allegro 130 zeta za sztukę.
odpowiedz
Odpowiedź do kamama
kamama  
Data dodania: 2015-03-24 13:39:23
w stosunku do kosztowponiesionych z budowa domu, nie jest tak duzo - kupuj i pochwal sie jak zamontujecie:)
odpowiedz
Odpowiedź do bobekola-rododendron

Jaki piec i jak dobrać moc kotła dla domu jednorod

Data dodania: 2015-02-12
wyślij wiadomość

Witam, tak jak w temacie, stoimy z mężem przed zrobieniem hydrauliki a co za tym idzie kupna i właściwego doboru pieca.

Raczej skłaniamy się ku kupnie pieca z podajnikiem, tylko pytanie ile musi mieć Kw?? Powierzchnia całkowita naszego domu to 125m2, dom ocieplony 15-stką styropianu i wstawione 3-szybowe okna (brak piwnicy i garażu). Dół planujemy cały w podłogówce + górny korytarz, a na górze w trzech pokojach i łazience będą kaloryfery.

Dodam, że w projekcie mamy wpisany piec aż 25Kw! Czy to aby nie za dużo? Po rozmowach ze znajomymi to nic nie idzie wywnioskować bo każdy ma odmienne zdanie na ten temat. My postawilibyśmy jednak na 15Kw - myslę,że byłoby w sam raz.

Pomóżcie i doradźcie jak ugryźć ten temat bo przyznaję, że spędza on nam już sen z powiek:( Zwłaszcza proszę o poradę tych budujących, którzy już dokonali właściwego zakupu pieca i użytkują go.  Jaki piec na moją powierzchnię domu, jakiej firmy i ile Kw? 

Acha, w necie znalazłam taką tabelkę, sugerować się tym? Jak sądzicie??

  1.  

Typ domu/mieszkania

Ilość Watów na 1 metr kwadratowy

Przykładowo dla domu o powierzchni 200 metrów kwadratowych

Nowy (dobrze ocieplony, standardowa ilość powierzchni przeszklonych, dom wolnostojący)

60-100

Średnio 16 kW

Dom wiek > 10 lat, ocieplony, standardowa ilości powierzchni przeszklonych, dom wolnostojący)

100-120

Średnio 22 kW

Dom wiek > 10 lat, ocieplony, standardowa ilość powierzchni przeszklonych, dom wolnostojący)

120-170

Średnio 145 kW

 

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam:)

12Komentarze
Data dodania: 2015-02-12 09:36:12
10 Kw o dobrej sprawności wystarczy z zupełności. Naprawdę!
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-12 13:55:06
Skąd wiesz, że 10Kw wystarczy?
odpowiedz
Odpowiedź do kornelenergo
Data dodania: 2015-02-12 14:33:20
Mój brat ma dom 140 m2 (parter + poddasze) + 70 m piwnicy, styropian 20 cm – piec 10 kw, ogrzewanie podłogowe + grzejniki Mój kuzyn ma 150 m2 (parter + poddasze) – 15 cm styropianu ogrzewanie podłogowe + grzejniki i piec 10 Kw Mój sąsiad ma 210 m2 + 70 m 2 piwnicy, ogrzewanie podłogowe w całym domu + bufor 700 l i piec 10 kw. Przy nowoczesnym budownictwie piece w wielu przypadkach są zakładane przewymiarowane a hydraulicy starej daty (nie wszyscy) myślą, że żyjemy w latach 80 i palimy drewnem w piecach o małej sprawności.
odpowiedz
Odpowiedź do bobekola-rododendron
Data dodania: 2015-02-12 14:47:49
Rozumiem, dzięki:) Teraz to nas w 100% utwierdziłeś jaki mamy piec kupić.
odpowiedz
Odpowiedź do kornelenergo
Data dodania: 2015-02-12 14:59:27
kornelenergo - słowo klucz "przewymiarowany" piec, czyli mocniejszy niż potrzeba = dodatkowe koszta
odpowiedz
Odpowiedź do bobekola-rododendron
Data dodania: 2015-02-12 10:05:37
jeżeli chodzi o piec na gaz to powinniście wybrać piec 19kW z zasobnikiem ciepłej wody 100-150l. Piec kondensacyjny Viessman vitodent 100 lub Vailant są bardzo dobrej jakości i w dobrej cenie.
odpowiedz
busdriver80
Data dodania: 2015-02-12 10:49:12
Mialem taki sam problem. Rozmawiałem wiec z projektantem instalacji dla budownictwa. Spokojnie starczy i 10Kw ale teraz pytanie. Jak bedzie grzana cwu? Bo to właśnie tu trzeba wiecej mocy. Ponieważ ja bede mial zasobnik 300l i solary to nie pptrzebuje zapasu mocy wiec wystarczajacy dla mnie jest 16Kw dla 140m2 użytkowych plus gataz i kotlownia. Z moca nie warto przezadzac zwlaszcza w piecu na opal staly jak wegiel, groszek. Piec dla prawidlowej pracy musi pracowac na sredniej mocy a nie poniżej minimum. Takie extra Kw nie bedzie nigdy uzyte a praca w niskiej temp. Prowadzi do szybszego zuzycia pieca.
odpowiedz
Odpowiedź do nasza-rukola--
Data dodania: 2015-02-12 14:49:39
Dziękuję za podpowiedź, jednak jak na razie nie planujemy ogrzewania na gaz.
odpowiedz
Odpowiedź do nasza-rukola--
Data dodania: 2015-02-12 14:17:59
Należy wykonać projekt OZC. Wtedy będzie optymalny dobór mocy pieca a co za tym idzie mniejsze straty i więcej $$ w kieszeni.
odpowiedz
Data dodania: 2015-02-12 14:51:12
Wy tez się będziecie sugerować tym projektem przy kupnie pieca czy już zakupiliście?
odpowiedz
Odpowiedź do jablonki
Data dodania: 2015-02-12 14:57:37
Tak, kupiłem projekt OZC razem z projektem podłogówki i tam określona była moc pieca, długość i rozmieszczenie pętli grzejnych, odległości rurek itd. I jak najbardziej będę to brał pod uwagę, dobieranie na łapu capu to są koszta, hydraulik doradzi mniejszy/większy niż faktycznie potrzeba a potem się zmyje, a inwestor do końca życia będzie dopłacał lub marzł :)
odpowiedz
Odpowiedź do bobekola-rododendron
Data dodania: 2015-02-26 10:54:36
Co do pieca nie jestem hydraulikiem ale mogę coś zasugerować z obserwacji wielu domów. Nie chodzi o wielkość lecz o sterowanie. Jeśli będzie bez podajnika przydało by się sterowanie. Odradzam nadmuch;ma jeszcze więcej wad niż zalet, najgorzej jest z dymem i kurzem w kotłowni. Polecam zastosowanie elektronicznego miarownika ciągu firmy Unister, który steruje paleniem tak samo jak nadmuch, podnosząc klapkę w dolnych drzwiczkach; steruje pompką; ma wiele funkcji, o których można przeczytać w internecie. Ja mam taki w piecu na biomasę i nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez tego urządzenia. Jeśli będzie trzeba więcej informacji proszę pytać e-mailem albo w prywatnej wiadomości. Pozdrawiam :)
odpowiedz
bobekola-rododendron
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 91860
Komentarzy: 226
Obserwują: 49
On-line: 9
Wpisów: 122 Galeria zdjęć: 221
Projekt DOM W RODODENDRONACH (P) VER.2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - lubuskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2015 listopad
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 marzec
2015 luty
2015 styczeń
2014 listopad
2014 październik
2014 lipiec
2014 czerwiec
2014 luty
2013 grudzień
2013 listopad

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67137
Liczba wpisów: 222809
Liczba komentarzy: 903589
Liczba zdjęć: 681139
Liczba osób online: 324
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy